2 min. læsning

Marco Sørensen klar til Daytona med Heart of Racing

2024 FIA World Endurance Championship
Le Mans Test
Le Mans, France
7th - 9th June 2024

Photo: Michele Scudiero / Drew Gibson Photography
Udgivet
Foto
Del artikel

Aston Martin og The Heart of Racing har fået fordelt sæderne til IMSA og måske nok så vigtigt sæsonpremieren med Rolex 24 at Daytona til januar.

Og det er spændende nyt, for 2023-vinderen Marco Sørensen skal for første gang – og nok ikke specielt uventet – køre Daytona i noget andet end en GT-racer. Heart of Racing har sat Marco Sørensen ind som en del af lineuppet på #23, som han på Daytona skal dele med de to fuldtids IMSA-kørere Ross Gunn og Roman De Angelis. Alex Riberas bliver tredjemand til Daytona, Sebring og Petit Le Mans, mens Marco Sørensen tager det fjerde sæde på Daytona.

Det bliver desuden også begyndelsen på en ny og spændende sæson for Aston Martins Valkyrie-program, der har taget store fremskridt gennem 2025.

Det var også i USA og IMSA, at bilen fik sit første gennembrud, da Gunn, De Angelis og Riberas lukkede 2025-sæsonen med andenpladsen i Petit Le Mans – lige bag Cadillacs Frederik Vesti, Jack Aitken og Earl Bamber, der vandt sæsonfinalen.

Sideløbende med GTP-programmet fortsætter Heart of Racing også i GT3, hvor Eduardo Barrichello for første gang kan se frem til en fuld sæson i IMSA, og han får følgeskab af en ganske garvet trio bestående af Tom Gamble, Zach Robichon og Mattia Drudi på Daytona.

Det bliver også brasilianerens første Daytona.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode