Efter en stribe podieplaceringer i årets Nürburgring Langstrecken Serie var det inden den nu forgangne weekend ikke lykkedes Henrik Bollerslev og det tyske team FourMotors at konvertere en ellers lovende fart til en tur på podiets top – men det lykkedes lørdag på den mytiske, tyske bane.

Weekendens udgave af Nürburgring Langstrecken Serie bød nemlig på to firetimersløb over samme weekend – og med omkring 140 biler til start var der derfor run på bag rattet på den blå Porsche Cayman i klassen for alternative brændstoffer. 

Annonce:

NLS 6. Lauf 2021, 44. RCM DMV Grenzlandrennen, Nürburgring-Nordschleife – Foto: Gruppe C Photography

Sejren kom imidlertid i hus efter lidt af et drama i starten, hvor en advarselslampe pludselig begyndte at lyse på opvarmningsomgangen. Teamet tog ingen chancer, men det betød omvendt også, at Henrik Bollerslev og holdkammeraterne Immanuel Vinke og Matthias Beckwermert måtte lide den tort at starte absolut bagerst som nummer 144. Advarselslampen viste sig at være en lille ting, og bilen var derfor hurtigt klar igen.

Men ikke nok med det, så måtte Immanuel Vinke også åbne løbet fra pitlane, og fik derfor også et sæt kolde dæk at starte på, hvor alle andre havde haft en omgang til at varme op. 

– Det var totalt godt endelig at få den første klassesejr i år. Det er ikke nogen hemmelighed at vi ikke har klassens hurtigste bil, men vi fik tingene til at lykkes godt. Normalt er vi nødt til at vinde lidt terræn på andres fejl, og derfor er det ekstra fantastisk at vi klarede at komme så godt igen efter at være startet helt fra bunden, forklarer Henrik Bollerslev. 

NLS 6. Lauf 2021, 44. RCM DMV Grenzlandrennen, Nürburgring-Nordschleife – Foto: Gruppe C Photography

Punktering blev dyr

Søndagens løb fik dog ikke helt så godt et udfald som lørdagens. En punktering tidligt i løbet kostede masser af tid, og det blev derfor aldrig aktuelt at se Porschen med startnummer 420 i spil til en ny tur på podiet. 

– At punktere er lidt en kalkuleret risiko i motorsport. Der ligger så mange karosseridele og ting på banen, men det var selvfølgelig ærgerligt at det kostede os så meget. At køre over ti kilometer med et fladt dæk tager rigtig lang tid, men alt i alt en fin weekend, og jeg var rigtig glad for at få en masse god tid bag rattet. Det har vi savnet efter mange af sæsonens hidtidige løb på Nürburgring alle har været påvirket af vejret, afrunder han. 

Der venter nu feltet i Nürburgring Langstrecken Serie en længere sommerpause – serien er tilbage på den tyske asfalt om to måneder – den 11. september. 

Team Lindholm Leasing

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar