3 min. læsning

Reno Racing sigter efter dobbelt Honda-indsats i International GT Open

2720 63 71
Udgivet
Foto
Del artikel

Danske Reno Racing har sat sæsonens mål – det danske team går nemlig ind i International GT Open til en fuld sæson med teamets Honda NSX GT3 Evo. Det danske team, anført af Jens Reno Møller, prøvede i fjor kræfter med International GT Open i forbindelse med sæsonfinalen i Barcelona, og det er nu blevet til en fuld sæsonplan for det danske team, som også i år kører Honda NSX GT3 Evo med support fra italienske JAS Motorsport.

Indtil videre er planen, at det danske team stiller med minimum én bil, men der arbejdes aktivt i kulissen på at det kan blive til et team med to Honda NSX GT3 Evo, skriver italienske JAS Motorsport i en pressemeddelelse.

Reno Racing får til International GT Open JAS Motorsports irske udviklingskører Reece Barr på holdet, og mens andenkøreren endnu ikke er navngivet, så har den 20-årige irer allerede markeret sig særdeles positivt hos det danske team. I fjor delte Barr nemlig bil med teamejer Jens Reno Møller, da holdet kørte finalen i International GT Open og tog to tredjepladser i Pro/AM med som resultat.

Jens Reno Møller og Reece Barr prøvede i fjor kræfter med International GT Open ved en enkelt lejlighed – det gav to ture på podiet i Pro/AM og smag for mere. Foto: International GT Open

Honda NSX GT3 Evo er desuden en ganske ny bil i forhold til International GT Open, for de italienskbyggede NSX-racere har kun kørt GT Open to gange før. Og står det til Jens Reno Møller, så skal det tal gerne stige i år – der arbejdes seriøst på at få et lineup med to biler til i år, forklarer han til JAS Motorsport.

– Jeg var så glad over den måde vores debut i GT Open gik på i Barcelona i fjor, og vi havde alle besluttet, at vi skulle tilbage og jagte en fuld sæson sammen med Reece allerede inden vi havde forladt banen. Reece var vanvittigt imponerende i sin første weekend med bilen, så ham er vi tilbage med, og vi har flere optioner til codrivere. Det vil samtidigt afgøre, om vi skal køre Pro eller Pro/AM, men vi mener bestemt at have pakken til at kunne kæmpe om en titel uanset om det bliver den ene klasse eller den anden. Vores mål er at udvide til to biler hvis muligt – og det vil kunne åbne rigtig mange nye muligheder både for os som team og for vores potentielle kørere, siger Jens Reno Møller.

International GT Open får premiere i Portimao den 25-26/4, og kalenderen tæller i alt syv løb – alle på aktuelle, europæiske F1 baner.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode