Mikkel Jensen og holdkammeraterne i Peugeot #93 kom på tavlen i Qatar, da sæsonens første WEC-løb blev kørt fredag.
Danskeren, der deler bil med Jean-Éric Vergne og Paul Di Resta, sluttede foran både begge fabriksbiler fra Porsche og Alpine og scorede en niendeplads.
Den giver tre point til mesterskabet, og det er Mikkel Jensen godt tilfreds med.
– Det blev som forventet et hårdt ræs, men vi formåede at komme igennem uden tekniske problemer og få nogle vigtige point på kontoen. Man jubler ikke over en niendeplads, men vi vidste, at vi ville blive udfordret på farten, og netop ud fra vores performance synes jeg, at vi fik det bedste ud af ræset, siger Mikkel Jensen i en pressemeddelelse efter det ti timer lange løb.
WEC-sæsonpremieren startede ellers med et tilbageslag for Peugeot #93, da Paul Di Resta var bag rattet. Skotten fik en drive-through-straf for ikke at have fulgt proceduren under Full Course Yellow og mistede efterfølgende omgang på grund af en safetycar.
– Ærgerligt med vores setback i begyndelsen af løbet, men heldigvis kunne vi komme tilbage i kampen igen og battle mod Porsche og Alpine, som det lykkedes os at slå. Vi er generelt tilfredse med forløbet og håber på at score flere point på Imola og Spa, inden det går løs på Le Mans, lyder det fra Mikkel Jensen.
Danskeren kørte selv Peugeots hurtigste omgang i løbet, men det franske mærke var ikke i stand til at tage kampen op mod Ferrari, BMW og Toyota.
Danske Nicklas Nielsen endte øverst på sejrsskamlen i en Ferrari 1-2-3-sejr i Qatar.
Du kan læse hans reaktion efter løbet her.
WEC-sæsonen fortsætter med 6 Hours of Imola den 20. april.