Årets første løb i FIA WEC, Qatar 1812km, der køres den 28. februar, er blevet udskudt med to timer.
Det bekræftede mesterskabet onsdag. Sæsonåbneren skulle oprindeligt være skudt i gang klokken 12.00 lokal tid – klokken 10.00 dansk tid – fredag den 28. februar.
Nu begynder løbet i stedet klokken 14.00 lokal tid – klokken 12.00 dansk tid – på grund af ramadanen.
Det betyder samtidig, at løbet først slutter til midnat lokal tid, hvis løbet rammer sin maksimale længde på 10 timer.
Det 1812 kilometer lange løb på Lusail-banen bliver Kevin Magnussens første i WEC for BMW efter debuten til Rolex 24 at Daytona i januar.
Magnussen bliver en del af en flok på hele seks danskere i topklassen Hypercar.
Foruden BMW-køreren tørner Nicklas Nielsen igen ud for Ferrari, Michael Christensen for Porsche og Mikkel Jensen for Peugeot.
Sidstnævnte får selskab i det franske team af Malthe Jakobsen, og i sidste uge annoncerede Aston Martin så endelig den nyhed, danske motorsportsfans har ventet på i spænding:
Marco Sørensen skal køre briternes nye Valkyrie Hypercar.
I GT3 bliver Michelle Gatting eneste danske repræsentant.
Du kan finde hele entrylisten til WEC-sæsonåbneren her.