2 min. læsning

Noah Strømsted bliver en del af Mercedes F1-akademi

Noah Strømsted. Foto: Mercedes-Benz Media
Udgivet
Foto
Del artikel

Danmark har fået endnu en kører på kontrakt hos Formel 1-storholdet Mercedes.

For tyskerne har skrevet under med 17-årige Noah Strømsted, der bliver en del af et udvidet juniorteam hos Mercedes.

Dermed kører Strømsted i hjulsporene på Frederik Vesti og internationale navne som Kimi Antonelli og George Russell, der tidligere har været en del af Mercedes’ F1-akademi.

Noah Strømsted skal i år køre hele sæsonen i Formel 3 med Trident Racing, som de seneste to års mestre har kørt for.

– Det føles rigtig godt at være med i programmet. Mit mål i denne sæson er naturligvis at lære en masse, men forhåbentlig også at kæmpe om sejre og potentielt om mesterskabet. Der vil være mange nye baner for mig at køre på i år, så jeg bliver nødt til at tilpasse mig hurtigt, siger Noah Strømsted i en pressemeddelelse fra Mercedes.

Her kalder Mercedes danskeren for ‘en sjældenhed’ i moderne motorsport, fordi han kom ind i Formel 4 uden erfaring fra karting.

Strømsted er en af de mest prominente navne i det udvidede Mercedes-akademi, som også tæller Iron Dames’ Doriane Pin blandt de 12 kørere.

Strømsted var tredjehurtigst i pre-season testen i Barcelona forud for Formel 3-sæsonen, der begynder i Australien 14-16. marts.

Fik du læst?

Første dansker i japansk formelklasse siden 1996: Oliver Rasmussen ser frem mod debut i Super Formula

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode