1 min. læsning

Toyota præsenterer nyt hydrogenkoncept på Le Mans

wec001
Udgivet
Foto
Del artikel

Le Mans er ikke kun højdepunktet for sportscars aktuelt i 2025 – det er også et udstillingsvindue for det, der kan blive fremtidens sportsprototyper. Og i dag, onsdag, løftede Toyota Gazoo Racing sløret for et fremtidskoncept, der er en brintbil til at køre Le Mans – måske engang i fremtiden.

Toyotas nye GR L2 Racing Concept præsenteres hele ugen i Le Mans’ H2 Village. Bilen er en del af Toyotas ambitioner om at lave bedre og ideelt også emmissionsneutrale biler gennem motorsport, og japanerne har allerede udviklet på teknologien i netop racing i form af Japans langdistanceserie, Super Taikyu.

Her har Toyota gennem flere år kørt med og udviklet på en hydrogen-Corolla, og i rally prøvede Toyota også i 2022 med en GR Yaris H2, der kørte demonstrationskørsel i forbindelse med WRC-rallyet, Ypres Rally.

GR LH2 Racing Concept er bygget på Toyotas aktuelle hypercar, GR010.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode