Den svenske topklasse skiftede i 2017 til TCR-reglementet efter en årrække at have brugt den såkaldte TTA-silhouet med V6-motor og baghjulstræk, og nu får vi altså et stort felt af TCR-biler at se på dansk asfalt. Svenskerne er da også berømte og berygtede for deres spektakulære kørestil, så det må forventes at der bliver masser at se på under næste års Grand Prix Danmark.

Ifølge Karin Bååth fra STCC-organisationen er valget af et løb på dansk asfalt helt logisk:

Annonce:

– Danmark har efter Sverige det stærkeste nationale løbssetup, og for at videreudvikle Scandinavian Touring Car Championship giver det rigtig god mening at vende tilbage til de danske baner, fortæller hun.

Det kunne altså tyde på, at det ikke bliver et enestående tilfælde med STCC i Danmark. Peter Elgaard er da også positiv over for TCR-konceptet og STCC:

– Vi er glade for at byde STCC tilbage på FDM Jyllandsringen, og vi tror meget på TCR-konceptet, som vokser hastigt i hele verden, hvilket STCC også er et godt eksempel på. Vi har flere danske teams som allerede ejer TCR-biler, og som vi forventer stiller op i STCC-løbet på vores bane.

Annonce:

Forfatter: Kim Gripping

Motorsportsfotograf og forhenværende PR-ansvarlig for flere kørere og teams i ind- og udland, blandt andet Morten Dons under hans år i European Le Mans Series. Brænder for den gode historie og de skæve vinkler.

Skriv et svar