Der var dansk succes for alle pengene, da der i den forgangne weekend blev kørt sæsonfinale i GT Winter Series.
6 Hours of Barcelona endte med både dansk generelsejr og klassesejr.
Simon Birch og Thomas Andersen startede weekenden perfekt ved at sætte Razoon-teamets GT3 Porsche på pole position, og i løbet så de sig ikke tilbage.
Simon Birch satte tilmed løbets hurtigste omgang, da de to danskere stormede mod sejren – to omgange foran nærmeste konkurrent efter seks timers ræs.
På den generelle femteplads endte Gustav Krogh og MTech-teamet, hvilket var nok til at gøre Krogh og holdkammeraterne Thomas Karlsson og Mattias Åstrand til klassevindere i Cup 2 for Porsche 992-racere.
Det svenske team kæmpede ellers med bremseproblemer undervejs.
– Jeg synes, at vi alle tre kørte et stærkt ræs med god fart hele vejen igennem. Den største tak skal dog gå til vores team af mekanikere, som gav den gas og løste vores bremseproblemer, så vi kunne komme tilbage i løbet igen, siger Gustav Krogh i en pressemeddelelse efter løbet.
Fik du læst?
Bedste debutant siden Magnussen: Vindere og tabere fra Australiens Grand Prix
Frederik Vesti var flyvende på Sebring: ‘Voldsomt frustrerende ikke at vinde eller slutte på podiet’