2 min. læsning

Danske sejre i Barcelona til Andersen, Birch og Krogh

Simon Birch, Thomas Andersen, GT Winter Series. Foto: Winter Series
Udgivet
Foto
Del artikel

Der var dansk succes for alle pengene, da der i den forgangne weekend blev kørt sæsonfinale i GT Winter Series.

6 Hours of Barcelona endte med både dansk generelsejr og klassesejr.

Simon Birch og Thomas Andersen startede weekenden perfekt ved at sætte Razoon-teamets GT3 Porsche på pole position, og i løbet så de sig ikke tilbage.

Simon Birch satte tilmed løbets hurtigste omgang, da de to danskere stormede mod sejren – to omgange foran nærmeste konkurrent efter seks timers ræs.

Gustav Krogh scorede en klassesejr med sit svenske team. Foto: Winter Series

På den generelle femteplads endte Gustav Krogh og MTech-teamet, hvilket var nok til at gøre Krogh og holdkammeraterne Thomas Karlsson og Mattias Åstrand til klassevindere i Cup 2 for Porsche 992-racere.

Det svenske team kæmpede ellers med bremseproblemer undervejs.

– Jeg synes, at vi alle tre kørte et stærkt ræs med god fart hele vejen igennem. Den største tak skal dog gå til vores team af mekanikere, som gav den gas og løste vores bremseproblemer, så vi kunne komme tilbage i løbet igen, siger Gustav Krogh i en pressemeddelelse efter løbet.

Hele resultatet kan ses her.

Fik du læst?

Bedste debutant siden Magnussen: Vindere og tabere fra Australiens Grand Prix

Frederik Vesti var flyvende på Sebring: ‘Voldsomt frustrerende ikke at vinde eller slutte på podiet’

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode